Telefonische permanentie

Avatar
by ABVV
Volgen

Werd opgenomen in het sociaal akkoord '21-22.

 

De sociale partners verwijzen naar het bestaan van en hun vertrouwen in de naleving van de Code Goede Praktijken, waarbij ook het thema ondersteuning van de huishoudhulp op de werkvloer werd behandeld.

De modaliteiten van een bereikbaarheid voor noodgevallen tijdens de arbeidstijd van de huishoudhulp worden besproken in de onderneming voor het einde van 2022.

Begin 2023 moet er dus effectief een systeem in voege zijn die er voor zorgt dat je als huishoudhulp iemand kan bereiken in situaties van nood (bijvoorbeeld: je staat voor een gesloten deur, er is ongewenst gedrag door de klant, etc.. ).

Ondernemingen kunnen zich baseren op de Code Goede Praktijken om tot de operationalisering van een systeem te komen.

In 2023 zullen de sociale partners zich buigen over de evaluatie hiervan.

Opmerkingen

0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.